7 Kasım 2014 Cuma

Analizi analiz



"Ezberlerden kurtulmak" deyip dururuz ya, bu nasıl olacak? İnsan "ezberlediği alışkanlıklardan" kurtulabilir mi?
"Sisteminizi" uygun kurduysanız, evet kurtulabilir.
Bunun için "analiz" alışkanlığı kazanmayı amaçlamalısınız.
Hangi verilerle hareket ettiğinizi, "bağımlı" olduğunuz alt ve üst kümeleri "fark etmekle".
Ölçüp biçmekle.
Duymak ve dinlemekle.
Test ve kontrolle.

O halde, kolay gele! ;)

"Satış verilerinin onlarca farklı reklam değişkeniyle ilişkilendirildiği günler geride kaldı. Büyük şirketlerin çoğu reklamın temas noktalarının nasıl etkileşim gösterdiğini ortaya koymak için, terabytelarca veriyi ve değişkeni gerçek zamanlı olarak işleyebilen Analitik 2.0 yaklaşımını kullanıyor. Sonuç: Pazarlama performansında yüzde 10 ila 30 arası bir gelişme. Reklam analitiği 2.0’a geçiş üç geniş aktiviteyi gerektiriyor: Katkı, Optimizasyon ve Dağılım. Analitik 2.0’ın hayata geçirilmesi, gerekli altyapının kurulması ve kurum kültürü, strateji geliştirme ve operasyonlar ile ilişkilendirilmesidir. Her şirket bu yolculuğa başlayabilir. Bunu yapmayan şirketler, bunu yapanlar tarafından ele geçirilecektir." (hbrturkiye/ Wes Nicholas’ın “Reklamcılıkta Analitik 2.0” adlı yazısı)


---
Fatih Gökler ile Koçluk için: go@gokler.co
http://goklerkocluk.com
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder